zondag 4 april 2010

-:: Abalone ::-


Dankzij een supersnelle levering van Niels Holgersson kon ik gisteren beginnen aan één van de nieuwe pakketjes van Pop en Plank. Abalone bestaat uit een moeder met kindje en een abalone schelp. Het kindje ligt heerlijk te rusten in deze oorschelp.
Het fijne van deze pakketjes is dat je de lapjes vilt van een lapje dun naaldvilt maakt, eigenlijk sla je een stap over nm het dun uitleggen van de wol. Hierdoor wordt het makkelijker zelf te vilten en gaat het een stuk sneller. Mocht je opzien tegen zelf lapjes te vilten dan zijn deze pakketjes een uitkomst!
Dit pakketje is het begin van mijn strandtafel, ze gaan nog even een 2 maandjes de doos in waar ze snel gezeldschap krijgen want er liggen nog 10 doosjes met strand/zee figuren te wachten om gemaakt te worden. Vandaar dat ik er zo vroeg mee begin ;)
-:: Groetjes Maris ::-

12 opmerkingen:

  1. Oooh Maris wat mooi. Ik ben helemaal weg van de schelpenjongen. Heb je die ook gekocht? Ik vind de nieuwe strandserie zo mooi, maar ik heb nog nooit natgevilt. Dus ik durf er eigenlijk niet aan te beginnen. Ben dan ook eigenlijk op zoek naar iemand die mij wil helpen om de broek van de schelpenjongen te maken. De rest schijnt niet zo ingewikkeld te zijn. Heel veel succes en vooral plezier gewenst met het maken van de andere tien pakketjes. Hou ons op de hoogte! Fijne paasdagen verder. Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi!!! super zeg... beter te vroeg dan te laat denk ik dan maar!!!
    liefs angelina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Brigitta: nee de schelpenjongen heb ik toch niet besteld, ik durf het niet aan...hij zal een behoorlijk groot hoofd hebben enne dat zie ik (nog) niet zitten. Stel dat hij niet zo mooi wordt als ik zou willen..dat vind ik jammer en voor dat geld kan ik ook een paar kleine pakketjes uitzoeken, wat ik ook heb gedaan ;) heb er 4 uit de nieuwe serie besteld en de rest zijn oudere pakketjes van de zeeserie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een prachtig pakketje. De hele nieuwe serie is overigens mooi. Ben benieuwd naar de rest die je t.z.t. gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gelukt. Een leuk thema trouwens strand.
    Maar goed dat je te vroeg bent ik begin nu met de lente dus loop een beetje achter. Het is allemaal voor onder de boom en zodra het seizoen voorbij is stoppen we alles in een doos en gebruiken het het volgende seizoen weer. Heel erg is het dus niet.
    Jij succes met de rest van je thema. Kom elke keer even langs om te zien of je wat meer hebt.
    Groetjes en een fijne 2 de Paasdag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie Abalone popje, ik ga eens even kijken naar de nieuwe serie Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo Maris, jij hebt stoute plannen ;-)))
    Prachtig hè de strand/zeeserie die net is uitgekomen van PenP. Dit is trouwens ook een toppertje geworden hoor.
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie zee/strand serie.. Ben benieuwd wat de rest gaat worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig zo mooi zijn ze en zulke mooie foto's heb je er weer van gemaakt!
    heel veel plezier met de rest van de serie!!
    Groetejs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, hoor! Ik ben zelf ook druk aan het zoeken naar mooie pakketjes en patronen voor de zomertafel, want het is daar nu inderdaad wel tijd voor om aan te beginnen. Valt nog niet mee om iets te vinden, maar deze vind ik erg mooi! ♥ Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw , wat mooi ; gaat een prachtig geheel worden !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Maris, leuk om het begin van je zee/strandtafel al te mogen zien!! Abalone is een schatje geworden. Erg mooi op de foto gezet ook. Groetjes Dorothee

    BeantwoordenVerwijderen