zondag 11 september 2011

-:: Bron van Ellende ::-



De bron van Ellende staat voor het ontvangen van de ellende van iedereen die het kwijt wil. Wanneer je je ellende aan haar kwijt wilt dan vraagt zij of je het sleutelwoord van je ellende op een papiertje wilt schrijven alvorens het in haar rugzak te stoppen. Ze neemt het in haar grote rugzak mee en begraaft het ergens waar niemand er meer bij kan. Zelf heeft ze gelukkig geen last van al die zwartgalligheid. Wel wordt haar puntmuts ieder jaar enkele millimeters groter. Wanneer zij de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt is haar muts topzwaar en gaat zij van haar welverdiende rust genieten.

(tekst Pop en Plank)



Een prachtig verhaal bij deze lieve heks! Zo als gewoonlijk weer niet geheel volgens patroon gemaakt en jawel de oorzaak is weer niet goed lezen ;) de mantel was erg ruim, die heb ik wat verkleind. Zag ik later dat er nog armsgaten in hadden gemoeten. Ach zo heb ik wel een echte Maris pop ;)

-:: Groetjes Maris ::-


9 opmerkingen:

  1. je heksje is prachtig en het verhaaltje vind ik super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Maris,

    Leuk dat je nog eens langs kwam! Lang geleden.
    Mooi is je heksje, mijn lievelingskleur he, dat paarse!! Een echte originele Maris!!!

    Stop er voor ons maar een briefje in, mijn man heeft sinds deze week een trombosebeen. We hebben onze vakantie moeten annuleren!! Jammer maar helaas, niks aan te doen.We halen dat vast nog wel een keertje in.

    Fijne zondag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet je Blog er schitterend uit! echt mooi gedaan! Net als je heks! die is echt heel erg leuk, die groene haren maken het wel af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met zo'n naam kan iets niet heel leuk zijn, maar wat een mooi heksje!!! als je de tekst gelezen hebt past hij er ineens heel goed bij!!!

    Liefs Angelina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooie geworden.
    Hoe was dat spreekwoord ook alweer; haastige spoed .. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...en zo is het maar net: een echte maris! iets wat niemand anders heeft:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Thea: ik heb een briefje voor jou aan haar mee gegeven ;) Beterschap met je man!

    @Loesje: haastig??? Ikke?? Pff valt mij tegen van jou dat je zo over mij denkt :P

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk je eigen inbreng!! Laat haar rugzak maar vol raken zodat alle ellende verdwijnt. Dat zou mooi zijn. Je hebt haar een lieve uitstraling mee gegeven!! Groet Dorothee

    BeantwoordenVerwijderen