donderdag 6 november 2014

-:: Dikkie Dik in de tuin ::-




Sinds kort ben ik een Kiki VVE gecerticifeerde gastouder, ik heb een erg leerzame en leuke cursus hiervoor gevolgd en als afsluiting moest ik een prenten/kinderboek interactief voorlezen met behulp van een verteldoos of iets dergelijks. Ik wilde vanwege mijn hobby iets met vilt maken maar ja wat ??

Daarna op zoek naar een leuk prentenboek, dat was vrij snel gevonden: Dikke Dik in de tuin.
En ineens wist ik hoe ik bet boekje en vilt kon laten samen komen: een groot klapboek maken van vilt met daartussen multiplex voor de stevigheid.


Binnen in het boek zie je het huis en de tuin die ook in het boekje voorkomen inc. de waslijn, de gieter en de perenboom. De waslijndraad loopt in het boekje door naar boven, het koordjes steekt een stukje aan de bovenkant uit, zo is de waslijn op maat te maken. Staat het boek dan is er minder koord nodig dan wanneer het boek plat ligt.


In het boekje gaat Dikkie Dik op zoek naar de rups, Beer, de muis en op het laatst is Dikkie Dik zelf ook weg. Deze figuurtjes heb ik op het vilt geborduurd met stukjes klittenband in kleur erop. Ook een paar fopplekjes gemaakt, zoals bij de perenboom en de waslijnpalen.


Op het klittenband kunnen verschillende dingen geplakt worden zoals een pot bloemen, een struik, een gieter en gedeeltes van een boom. Oja, een jas om Dikkie Dik te verstoppen.


Een knuffel Dikkie Dik erbij met een bal, aan het eind van het verhaal pak ik deze Dikkie Dik snel weg en mogen de kinderen zoeken waar hij is gebleven. De kinderen vinden het boek helemaal geweldig en ik kan het boek ook bij andere verhalen van Dikke Dik gebruiken of de boek als achtergrond op de thema tafel zetten!

-:: Groetjes Maris ::-









6 opmerkingen: